A weboldal cookie-kat használ a szolgáltatások minőségének javtására. A weboldal további használatával elfogadom a cookie-k használatát. Megértettem További információk
Az ingyenes aukciós piactér | 2024. Ápr 25.  
Keresés      Részletes keresés
 
Kategóriák

 Termék kategóriája: Könyv, Újság»Gazdaság, üzlet

Környezetmenedzsment Kósi Kálmán - Valkó László Termékkód: 1062129940


Képgaléria Képgaléria
 
Jelenlegi ár: 3.200 Ft
Állapot: Új
Árverés vége: +5 perc 19 óra 44 perc
2024. Ápr. 26. 12:04
Licitek száma: 0
Eladó helye: Hajdúsámson
Szállítási díj: A leírásban megadva

Minimális ajánlat: 3.200 Ft
Tedd meg a maximális ajánlatodat!
Figyelem! Az eladó még nem erősítette meg a bankszámlaszámát, emiatt nem javasoljuk a vételár előre utalását!
 
  Termék figyelése Elküldöm egy barátomnak
Megosztás:
 
Eladó adatai
  Lillyana82 (4 )
  Minősítések száma: 4
Pozitív minősítés: 4 (100%)

Regisztráció dátuma: 2017.06.06.
  A felhasználó egyéb termékei (679)
  Üzenet küldése az eladónak

Termék leírása

 502[33] K 90

Kósi Kálmán - Valkó László (szerk.):
Környezetmenedzsment
Bp. : BME GTK : Typotex, 2006. 307 p., ill.
ISBN 963-9664-07-3



TARTALOM

Bevezetés   9

1. FEJEZET. KÖRNYEZETGAZDASÁGTAN ÉS- MENEDZSMENT / Kósi Kálmán
1.1 Integrált menedzsment   11
1.1.1 A PDCA 10 lépése és az ajánlott módszerek  13
1.1.2 A menedzsment feladatai a környezetvédelem területén  15
1.2 A vállalati (szervezeti) környezetmenedzsment fő területei   25
1.3 Ellenőrző kérdések   29

2. FEJEZET. AZ ANYAGÁRAM-ELEMZÉS / Herczeg Márton (2.1) - Kósi Kósi Kálmán (2.2) 
2.1 Az anyagáram-elemzés tartalma, szintjei   31
2.1.1 Teljes gazdasági anyagmérlegek (EW-MFA)   35
2.1.2 Gazdasági és környezeti számlák integrált rendszere (SEEA)   38
2.2 Az ipari ökológia   41
2.2.1 Az ipari ökológia fogalma, módszere   43
2.2.2 Egy megvalósult példa   45
2.3 Ellenőrző kérdések   46

3. FEJEZET. GAZDÁLKOLDÁS ÉS KÖRNYEZET: A KÖRNYEZETI TÉNYEZŐK AZONOSÍTÁSÁNAK JELENTÖSÉGE, SZEREPE A MENEDZSMENT TEVÉKENYSÉGÉBEN / Kósi Kálmán -Torma András (3.2.3-3.2.5)
3.1 A környezetvédelem integrálása a menedzsment tevékenységébe   49
3.2 A környezeti tényezők azonosítása   51
3.2.1 Folyamatszintű elemzés   52
3.2.2 Technológiai szintű elemzés   53
3.2.3 Termékszintű elemzés   54
3.2.4 Telephelyszinfű elemzés  54
3.2.5 Kapcsalutok más területekkel, elemzésekkel   55
3.3 A környezeti tényezők azonosításának szempontrendszere   55
3.4 A környezek tényezők és hatások a szervezeti döntésekben   61
3.5 Ellenőrző kérdések   66

4. FEJEZET. A KÖRNYEZETI AUDITÁLÁS / Kósi Kálmán - Torma András (4.2.4.2 vállalati példa)
4.1 A környezeti auditálás kialakulása, fejlődéstörténete   67
4.1.1 A környezeti auditálás fogalma, formái   66
4.2 Az eredményre irányuló auditálás módszerei   71
4.2.1 A Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICC) auditálási ajánlása   72
4.2.2 Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) ajánlása   74
4.2.3 A környezetvédelmi feíülvizsgálat a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvényben   76 
4.2.4 A krönyezeti hatások értékelésének módszerei   82 
4.2.4.1 Az ABC-Pareto-Elemzés   82 
4.2.4.2 A mátrixelemzés   84 
4.2.4.3 A SWOT-elemzés   89
4.3 Ellenőrző kérdések   92

5. FEJEZET. A KÖRNYEZETI SZÁMVITEL HELYE, SZEREPE A GAZDÁLKODÁSBAN / Kósi Kálmán - Torma András (5.3.2 vállalati példa) 
5.1 A környezeti számvitel   94
5.2 A környezeti kontrolling   100
5.2.1 Az információgyűjtés funkciója   100
5.2.2 Az elemzés funkciója   101
5.3 Környezeti költségek a gazdálkodó szervezeteknél   106
5.3.1 A környezeti költségek csoportosítása   109
5.3.2 A közvetett (általános) költségek felosztása a költségviselők között   112
5.4 Ellenőrző kérdések   114

6. FEJEZET. AZ ÉLETCIKLUS-ÉRTÉKELÉS / Kósi Kálmán - Baranyi Rita (6.3.1-6.3.2)
6.1 Az életciklus-értékelés módszere   117
6.2 Az életciklus-értékelésnek a vállalati menedzsmentben betöltött szerepe   119
6.3 Az életciklus-értékelés felépítése, keretei   120
6.3.1 Az életciklus-értékelés szintjei, alkalmazási területek   126
6.3.2 Az életciklus-értékelés készítésének módszerei   127
6.4 Ellenőrző kérdések   128

7. FEJEZET. A KÖRNYEZETMENEDZSMENT RENDSZEREK / Kósi Kálmán -Herczeg Márton (7.3.2) 
7.1 A környezetmenedzsment rendszerek kialakulása, fejlődése   131
7.2 A rendszerépítés feltételei   132
7.3 Az EMAS-rendszer   133
7.3.1 Az önkormányzati szektor   139
7.3.2 Az EMAS II.   143
7.3.3 AZ EMAS intézményrendszere   145
7.4 Piaci önszabályozás és szabványok   149
7.4.1 A szabvány szerinti rendszer   150
7.4.1.1 Környezeti politika   152
7.4.1.2 Tervezés   153
7.5 Ellenőrző kérdések   167

8. FEJEZET. A KÖRNYEZETI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSE / Kósi Kálmán -Herczeg Márton (8.1.1) 
8.1 A környezeti teljesítményértékelés tervezése   172 
8.1.1 Menedzsment megfontolások   172 
8.1.2 A környezeti indikátorok kiválasztása   173
8.2 Megfontolások a környezeti indikátorok kiválasztásában   175
8.2.1 Működési környezeti tetjesítményindikátorok kiválasztása 176
8.2.2 A menedzsment környezeti teljesítményindikátorainak kiválasztása   177
8.2.3 A környezeti állapotindikátorok kiválasztása   177
8.3 A környezeti teljesítményértékelésének folyamata   178
8.3.1 Adatgyűjtés   178
8.3.2 Adatelemzés   178
8.3.3 Információk értékelése   178
8.3.4 Jelentés és tájékoztatás   178
8.3.5 A környezeti teljesítmény értékelésének felülvizsgálata és javítása   179
8.4 Példák környezeti indikátorokra   179
8.4.1 A menedzsment környezeti teljesítményindikátorai   179
8.4.2 Működési környezeti teljesítményindikátorok   180
8.4.3 Környezeti állapotindikátorok   180
8.5 Ellenőrző kérdések   182

9. FEJEZET. A KÖRNYEZETI JELENTÉS MINT MENEDZSMENTESZKÖZ / Kósi Kálmán - Herczeg Márton (9.2.2) 
9.1 Kinek készül a környezeti jelentés?   184
9.2 A környezeti jelentések lehetséges típusai   185
9.2.1 Jogszabályban rögzített környezeti jelentések   185
9.2.2 Az EMAS előírásai a környezeti nyilatkozatról   186
9.2.3 Az önkéntes környezeti jelenkések   188
9.3 A környezeti jelentések elemei   189
9.4 A környezeti jelentésekből származó előnyök   190
9.5 Környezeti jelentések Magyarországon   192

10. FEJEZET. A KÖRNYEZETI PIAC - A KÖRNYEZETVÉDELEM TECHNIKAI HÁTTERÉNEK KÖZGAZDASÁGI KÉRDÉSEI / Valkó László
10.1 A környezeti piac kialakulásának folyamata   195
10.2 A környezeti piac fogalma, szerkezete, vizsgálati módszere   197
10.3 A környezete piac jellemzőt   199
10.4 A környezett piac dinamizáló tényezői   208
10.5 Környezeti szektor és foglalkoztatottság   215
10.6 Környezetvédelem és műszaki fejlesztés 221
10.6.1 Környezetvédelem és környezettechnikák   221
10.6.2 Az additív és integrált környezeti technikák összehasonlítása   222
10.6.2.1 Gazdasági hatások és hatékonyság   224
10.6.2.2 Ökológia i hatások és hatékonyság   226
10.6.3 Környezeti szempontok a vállalati innovációs folyamatban   227
10.6.4 A környezettechnikai fejlesztések nemzetgazdasági és vállalati szintű költséghatékonysága   229
10.6.5 A környezetszempontú technológiaértékelés és -választás   231
10.7 Ellenőrző kérdések   236

11. FEJEZET. KÖRNYEZETI MARKETING / Valló László - Baranyi Rita (11.3.1.1)
11.1 Marketing - környezeti marketing   239
11.1.1 Marketingről általában   240
11.1.2 Környezeti marketing   242
11.2 A környezetorientált marketingkoncepció kialakításának lépései   244
11.2.1 A stratégiai kulcstényezők azonosítása - pozicionálás, profilírozás   245
11.3 Környezeti marketingstratégia kialakítása (ökoportfólió)   251
11.3.1 A környezeti marketing eszközrendszere(ökomarketingmix)   254
11.3.1.1 Termékpolitika   256
11.3.1.2 Árpolitika   262
11.3.1.3 Értékesítéspolitika   264
11.3.1.4 Kommunikációs politika   266
11.4 Ellenőrző kérdések   269

12.FEJEZET. A FENNTARTHATÓ, KÖRNYEZETBARÁT FOGYASZTÁS / Valkó László 
12.1 A fenntartható fogyasztás értelmezése   272
12.2 Fenntartható fogyasztási stratégiák (alapelvek, célok, módszerek)   274
12.2.1 Dematerializálás   276
12.2.2 Optimalizálás   277
12.3 Nemzetközi kezdeményezések   277
12.3.1 A fenntartható fogyasztás "alapdokumentumai"   277
12.3.2 Az ENSZ Fogyasztóvédelmi Irányelvei és azok kapcsolata a fenntartható fogyasztással   279
12.3.3 "Fenntartható fogyasztói kosár"   280
12.3.3.1 A projekt indítéka, célja   280
12.3.3.2 A projekt tartalma - vásárlói tájékoztató füzet   282
12.3.3.3 Visszacsatolás a "Fenntartható fogyasztói kosár" eredményességéről   282
12.3.3.4 A program értékelése és szakmapolitikai következtetések   283
12.4 A magyar"fogyasztók" környezetszemlélete 284
12.4.1 Környezeti problémák iránti érzékenység   285
12.4.2 Részvétel környezeti programokban   287
12.4.3 Környezeti információk forrása   288
12.4.4 Környezetbarát fogyasztás   289
12.4.5 A környezeti felelősség"intézményei", fizetési hajlandóság   291
12.5 Ellenőrző kérdések   295

Forrásjegyzék   297
Név- és tárgymutató   305


Egyéb információk
Eladó helye: Magyarország Hajdúsámson (4251)
Szállítási feltételek: A szállítási költséget a vevő fizeti
Átvétel módja:  - Személyes
 - Csomagküldés
Fizetés módja:  - Készpénz
 - Banki átutalás
Szállítási díj: A leírásban megadva
Kikiáltási ár: 3.200 Ft
Árverés kezdete: 2024. Ápr. 24. 12:04
Árverés vége: 2024. Ápr. 26. 12:04
Termék megtekintve: 1395


Barna kockás L-es ing blúz NÉZD! Olcsón! !

Rowenta DV9000D1 Vasaló és ruhagőzölő Szuper! Költözés miatt. Akció %%

Daniel P. Mannix Fekete elefántcsont

Új GOTS biopamut csíkos szabadidő pulóver Akció

Kutyulis fekete szuper kis top M-es Vagány!

52-es, gyönyörű cirkónia drágaköves gyűrű AKCIÓ %%%

A természet kincseskamrája c. könyv Csodás!

Új eredeti Promod csinos farmer nadrág 38-s Akció %%%

Dorothea Neumayr | Rüdiger Dahlke Evésről, ivásról és az életről -

Új, kiváló minőségű szilikonos merőkanál EXTRA Akció 1. 400 Ft h. %%

Új GOTS biomamut minőségi vászon táska

Dr. Weixl Várhegyi László: Mit egyek, hogy egészséges legyek?

A legédesebb, eredeti Benetton, pöttyös short! -55 %

Viszontlátás New-seeval Meet Your Lover to Brush Up Your English

Újszerű könyv! Legyen Ön is milliomos! (Ezer kérdés)

ÚJ, csak kipróbált ConCorde Vezetékes telefon, fekete színű

Új, fekete, asszimetrikus szoknya, 40-es Akár SZUPER Akció

Szív a. ezüst fülbevaló cirkónia drágakövekkel 8. 500 Ft h. EXTRA AKCIÓ

Új, szép henna sablon tetoválás készítéshez.

Új Braun hajsimító kerámia bevonatos EXTRA AKCIÓ
Reklám